Geschiedenis

1993

Oprichting Almacon


block 1

Het ontwerpen, berekenen en leveren van op maat gemaakte industriële tussenvloeren. Dát was het idee waarmee Gerard Koot in 1993 Almacon oprichtte. Gerard: ‘Daar lagen kansen. Nog niet veel bedrijven hielden zich bezig met tussenvloeren en al helemaal niet maatgemaakt. Ik wilde een product ontwikkelen dat de klant voorop zou zetten en daarmee zijn wensen en ideale oplossingen realiseren. Dat is het bestaansrecht van Almacon geworden’.

1993

01 Jan 1998

Serving the specialist


almacon header 1

Inmiddels is Gerard met pensioen maar dat stapje verder durven gaan en altijd nét iets meer doen dan de klant verwacht zit er 25 jaar na oprichting nog steeds goed in bij Almacon. Het is de combinatie van jarenlange technische vakkundigheid en de enorme betrokkenheid bij de klant die ervoor zorgt dat de meeste klanten jarenlange samenwerkingen met Almacon aangaan. Hoe dat stapje verder er dan uit ziet?

Naast ontwerpen, berekenen en leveren gaat het ook juist om het ondersteunen van fabrikanten: meedenken, brainstormen en zoeken naar oplossingen. Serving the specialist. Samenwerkingen aangaan om niet alleen de kwaliteit van Almacon hoog te houden maar juist ook van de fabrikant die het product uiteindelijk gaat plaatsen. Samen innoveren en voor het hoogst haalbare resultaat gaan. Het is letterlijk de missie van Almacon: wij zetten jou op een hoger platform.

01 Jan 2005

Beyond the standard


almacon header 1

De kracht van het product zit hem in de maatvoering. Niet gehinderd door de beperkingen van standaardprofielen of afhankelijk van een gatenpatroon in de liggers, levert Almacon altijd maatwerk. Een uniek, high-end product met elke gewenste lengte, breedte, hoogte en kleur. Almacon vergelijkt zichzelf dan ook graag met een architect: ‘Waar een aannemer vaak steeds hetzelfde huis bouwt met daarop enkele kleine variaties, zien wij onszelf meer als een architect. Wij inventariseren behoeftes en maken vanuit die behoefte een oplossing. Dat is meestal geen standaardoplossing maar juist een perfecte mix van materialen om precies datgene te maken waar de klant behoefte aan heeft.’

En die behoefte wordt steeds groter en gecompliceerder. Waar voorheen de wens lag om vooral een praktische tussenvloer te creëren, spelen nu ook andere factoren een grote rol. ‘Klanten willen op een andere manier omgaan met hun ruimtes. Daar past een kwalitatief product bij dat voldoet aan alle veiligheidseisen. Maar het moet er ook mooi uitzien en passen bij de technologische en ecologische ontwikkelingen van vandaag de dag. Denk bijvoorbeeld aan robotisering, aardbevingsgebieden en duurzaamheid. Dat vraagt om creatieve, out of the box oplossingen en specifiek maatwerk. Een standaardoplossing past daar niet bij.’


De oplossingen van Almacon bestaan uit doordachte high-tech systemen met ingewikkelde, strenge veiligheids- en kwaliteitseisen die voldoen aan alle wet- en regelgevingen. Up-to-date met alle technologische ontwikkelingen. Bovendien kunnen complexe, statische berekeningen volledig in-huis gemaakt worden. Almacon denkt altijd met de klant mee en heeft door een wijd verspreid leveranciersnetwerk (ook internationaal) een zeer flexibel leveringsprogramma. Daarbij heeft Almacon ook een CE certificering op al haar producten.

01 Jan 2005

01 Jan 2018

The sky is the limit


block 2

‘Wij maken, wij innoveren en wij creëren. Zodat de klant verder kan.’ Waar anderen afhaken gaat Almacon net een stapje verder. Daarvoor moeten ook de eigen grenzen vaak worden verlegd. Soms ook letterlijk. Projecten in Oekraïne, Polen, Tsjechië, Duitsland, Frankrijk en Australië zijn inmiddels geen uitzonderingen meer. Ondanks deze grote projecten met dito klanten blijft Almacon met beide benen op de grond staan: ‘Wij hoeven niet voorop te lopen in de fanfare. Maar we doen wel iets wat echt speciaal is en dat mogen we best ook wel laten zien.’ Een mooie gedachte die ook terug te vinden is in de visie van Almacon:


‘Almacon is een klein bedrijf in de zin van het aantal medewerkers en zal dat ook altijd blijven. Maar op het gebied van tussenvloeren denken we groots. Wij leveren een high-end product dat uniek, innovatief, kloppend en op elkaar afgestemd is. Als het er nog niet is, dan creëren wij het. Waar anderen afhaken gaan wij verder.’